maanantai 4. lokakuuta 2010

Ei enaa ämpäreitä!

Orientaatioviikko alkoi naista maisemista viiden tahden hotellista. Lupaavaa!
Kata noi biitsi

Tuota veden varia on vielakin vaikea uskoa. Niinkuin tanaakin yks Ville totesi, etta "tuo veden vari ei kyl ihan mahu miun tajuntaan" kun istuttiin laiturilla ja tuijotettiin lapinakyvaa turkoosia vetta.
Kata Noi

Tassa on meidan hirveat kouluasut. Huomenna alkaa taysi kouluviikko ja miuta jo nyt hajottaa ajatus tuohon hameeseen ahtautumisesta. Mie niin vihaan sita! Meilla pitais olla myos mustat umpinaiset kengat ja mie menin paniikissa ostamaan ne ainoat kengat jotka oli siedettavan nakoiset ja mahtu jalkaan. Noh, ne onkin ihan kamalat! Aion olla rebel ja meen huomenna kouluun joko valkoisissa tennareissa tai sit avonnaisis sandaaleis. Toivottavasti miuta ei heiteta ulos luokasta. Kirjastoon ei kyl pare menna ku sinne pitaa olla "dressed polite".
Univormut

Tassa on paikka, jossa ollaan toistaiseksi majailtu. Mein piti muuttaa jo viime viikon lopulla uuteen osoitteeseen, mut mein valittaja  ei oo vastannu puhelimee :D joten jouduttii palaamaan takas vanhaan tuttuun ormthongiin. Meilla on nyt kaikil sormet ristis et paastais muuttaa ens viikon alussa.
Ormthong

Taa ravintola on meita vastapaata ja kaydaan siina aika usein syomas. Nyt tosin loyty yks uus vakipaikka.
Vakiruokapaikka nro 1

Phi Phi saari on siis tosi pieni saari, jossa ei oo mitaan oikeaa asutusta eika autoteita tai mitaan sellasta. Kaikki siella on tehty turisteja varten. Siella on ihan alyttomasti kaikkia baareja ja rantadiskoja ja kaikkia muita aktiviteetteja kuten snorklausta, sukellusta, kiipeilya, jne, jne. Saaren kapeimmassa kohdassa pystyy samaan aikaan nakemaan molempiin suuntiin aukeavat rannat. Myos tsunamin jaljet pysty nakemaan.
Phi Phi saari

Tuollaisia ampareita sai happy hour:n aikaan hintaan 100 b. Niita tulikin juotua vahan liian monta..
Petolliset amparit

Tassa vaiheessa pojat suunnittelee vetavansa hamppari haasteen nimiinsa. Puolen tunnin aikana pitaa pystya syomaaan 800 g hamppari plus kaikki lisukkeet. Helppo nakki!
The burger challenge

Tassa kuvassa ollaan vasta aloittelemassa eika olla viela liitytty muiden seuraan biitsi party:lle.
Ilta nro 1

Mmm...BLue Lagoon

Hippies-baari oli aivan rannalla ja ihan alyttoman siisti! Alkuillasta oli mieleton tulishow, josta yritin ottaa videomatskuu,mut sita tulee sit myohemmin. Sen jalkeen tanssittiin taivas alla ja kun tuli kuuma, kaytiin pulahtamassa meressa, sit taas bileet jatku. Kun paasin hotellille oli pakko menna kyl suihkuun kun kaikki oli ihan hiekassa.
synttarisankari

Baari oli valaistu tuollasin soihduin ja loppuillasta pojat innostu leikkii tulella..ja miekii halusin lainata sita.
Soihtuviesti

Tämä kuva on Phi Phin satamasta veneestä. Olimme lähdössä snorklaamaan. Pitkän odottelun jälkeen pääsimme "matkaan". Naureskeltiin moottorille, joka oli ihan ruosteessa ja näytti niin hasardilta, että sillä tuskin päästäis mihinkään. Päästiin 200 m eteenpäin ja sit se moottori sammuikin. Siinä sitten vierahti melkein tunti kun yritettiin saada sitä käyntiin. Thaimaassa toi asiakastyytyväisyys ei ole mikään ykkösprioriteetti, joten sen sijaan, etta oltais vaihdettu venetta, pojatkii joutu toihin. Paastiin sit jossain vaiheessa matkaan, kun aurinko oli kerenny menna jo pilveen ja avomerella oli aikamoinen tuuli. Vene keikku siihen tahtiin, etta olin varma, ettei selvita hengissa takaisin.
Bensa manuaalisyöttö
Tassa oli mein ensimmainen pysahdys, jossa paastiin nakee apinoita. Apinat oli kuitenkin ilmeisen akaisia siita, etta niiden rannalle tunki hirveesti ylimaaraista jengii, ketka ei edes halunnu ruokkia niita. Myo siis lahinna pakoiltiin apinoita, ku ei haluttu et ne puris meita.
Apinaranta
Taa olikin sit se viimeinen kohde eli Maya bay  eli se kuuluisa ranta The Beach- leffasta. Se oli kuin olikin aika siisti, tosin turisteja oli vahan liikaa eika Leoa nakynyt.. Hiekka oli valkoisinta ja vesi turkoosinta mita olin koskaan nahny. Tuota ennen kaytiin snorklaamassa ja nahtiin vaikka mita hienouksia!! Oli kaiken nakoisia ja varisia kaloja ja koralleja. Miulla meni suurin osa aika maskin ja snorklin kanssa kamppaillessa ja kun vihdoin paasin ihastelee meren pohjaa, niin meita huudeltiin jo takaisin veneeseen. Kerettiin snorklaa max. 40 min vaikka meille luvattiin 3h. Mentiin sita sitten valittamaan kun tultiin takaisin phi phi satamaan. Mies sitten aivan rehellisesti tokaisi meille, etta jos olisitte halunneet paremman retken, olisitte menny muualle ja maksanu vahan enemman!! Loistavaa asiakaspalvelua! Seuraavana paivana tiskilla oli nainen, joka kuitenkin suostu palauttamaan meille 50 b/ nena, eli reilu euro saatiin takaisin, kannatti yrittaa :D

Illalla mentiin pubiin, jossa jarjestettiin aikaisemmin kerrottu hampurilaishaaste. Pojat valmistuivat siihen henkisesti koko paivan. Oltiin varmoja, etta ne pystyis siihen, kun mukamas 80 prosenttia selvisi siita. Kun annokset kannettiin poytaan, aani kellossa kuitenkin vaihtui. Kuva ei taysin anna oikeutta noille annoksille, jopa mie ajattelin, etta tuossa kylla riitti syomista! Kaiken lisaksi pojat valitteli, etta ruoka ei ollut kovin hyvaa, joten puolen tunnin ahtamisen jalkeen ne joutuivat heiluttelemaan valkoista lippua.
The Haaste
Samaisessa baarissa oli myohemmin thai-nyrkkeilya. Istuttiin siella sitten alkuiltaa, salpoen henkea, kun miehet vetivat toisia siihen malliin, etta ne lensivat yli laitojen. Kehaan sai menna myos kuka tahansa yleisosta ottelemaan toista amatooria vastaan. Osallistujat sai ilmaisen amparin. Niissa otteluissa oli kunnolla meininkia, kun kaikilla kehasta ulos tulleilla oli vahintaan nena auki. Miuta ja Veeraakin koitettiin houkutella kehaan, mutta ei myo sit rohjettu menna sinne nolattaviksi. Huomattiin illan aikana, etta nakojaan Thaimaassa tai ainakaan tuolla Phi Phi saarella ei paljoa valitetty vaikka joi omia juomia baarissa, niinpa vedettiin omia pulloja siella.

Meidan kamppa homma ei nyt ihan menny putkeen, joten taas ollaan kampan etsimis pisteessa. Toivottavasti taman viikon aikana loydetaan se!